Dagelijkse beweging

Naast gezonde voeding en gezond (positief) denken, is beweging eenbelangrijk onderdeel om je lichaam gezond te houden. Het is goed om voldoende te bewegen, elke dag 30 minuten. Hier vind je tips hoe je dagelijkse beweging in je drukke leefschema kan inpassen.

Wat is obesitas en hoe gaan we dat te lijf?

media_xl_885002

Obesitas in Nederland Ons landje behoort tot de landen waar obesitas het meest voor komt. Schrik je hiervan? Deze hele vervelende aandoening zorgt voor veel gezondheidsproblemen en kan zelfs je leven verkorten. Gelukkig kunnen we er wel wat tegen doen. Gezonder eten en meer bewegen vormt een verantwoorde basis om obesitas letterlijk en figuurlijk te…

Lees verder

Rugklachten

Rugklachten

Het is niet altijd even makkelijk om met rugklachten te moeten leven. Toch komt rugpijn vaak voor, zeker bij mensen die zwaar werk doen of veel in dezelfde houding zitten. Medicijnen kunnen de pijn verlichten, maar ook bewegen en om je houding denken kunnen je goed helpen om rugklachten te voorkomen en te behandelen.

Lees verder

Meer bewegen maakt je slimmer

bewegen

Bewegen brengt vele voordelen voor je gezondheid. Maar wist jij dat je slimmer wordt van bewegen? Uit onderzoek is namelijk gebleken dat mensen die minstens drie à vier keer per week een half uur beweging hadden betere studieresultaten leverden dan een groep die niet aan beweging deed.

Lees verder

Tips om je kind meer te laten bewegen

Kinderen haal ze van de bank

Voor veel kinderen heeft spelen op straat plaats gemaakt voor tv kijken, computer spelletjes spelen en urenlang surfen op internet. Het is echter nooit te laat om je kinderen van de bank af te krijgen. Hier vind je een aantal tips die je helpen om weer meer dagelijks te laten bewegen. – Geef het goede voorbeeld…

Lees verder
Pagina