Fitness is goed voor je spieren

fitness1

Regelmatig fitness oefeningen doen biedt meer voordelen dan je in eerste instantie denkt. De meeste mensen geven gewichtsverlies als belangrijkste doel van hun fitness programma op, of ze willen er gespierder en fitter uitzien.

Het is algemeen bekend dat fitness bijdraagt tot sterkere pezen en spieren. Tevens worden je botten steviger wanneer je regelmatig traint op kracht. Fitness doet echter veel meer je lichaam. Een kleine opsomming.

Fitness versterkt de aërobe training

Krachttraining versterkt het effect van aërobe training. Als je wil vermageren is het daarom aangeraden om regelmatig fitness oefeningen te doen. Hoe meer spierweefsel je hebt, hoe beter de stofwisseling en de vetverbranding functioneert. Zelfs als je lichaam in rust is, wordt er meer en schoner energie verbrand.

Fitness geeft je een betere nachtrust

Studies bewijzen dat mensen die 3 maal per week een goed uitgebalanceerd programma voor krachttraining volgen, een betere nachtrust hebben dan mensen die dit niet doen.

Je krijgt meer energie

Regelmatig fitnessen verhoogt het gehalte aan endorfine in het menselijk lichaam, wat zorgt voor meer energie. Het doen van fitness oefeningen is een zeer goede manier om vermoeidheid te bestrijden. Sommige mensen gebruiken als excuus dat ze te moe zijn om, na hun dagtaak, nog even fitness oefeningen te doen. Het goede nieuws is dat 3 maal per week een halfuurtje fitness oefeningen doen, zorgt voor een verhoogd energiepeil! Zeg maar vaarwel tegen de vermoeidheid.

Je krijgt een verbeterd zelfbeeld

De meeste mensen die regelmatig fitnessen zien er niet alleen beter uit, ze voelen zich ook beter, zowel lichamelijk als geestelijk. Weten dat je iets goed doet voor je lichaam zal je zelfbeeld vergroten, wat uiteindelijk je zelfvertrouwen doet toenemen.

Een verhoogd metabolisme

Regelmatig krachtoefeningen doen zorgt voor meer en sterkere spieren. Spieren verbruiken meer energie dan vet, dus zelfs in rust verbrandt je lichaam meer energie! Het werken met gewichten komt je metabolisme enkel ten goede: zelfs als je niks doet, verbrand je meer energie!

Minder stress

Het volgen van een fitnessprogramma vermindert stress: door het trainen daalt je bloeddruk en wordt het bloed sneller door je aders gepompt. Bovendien verzet het je zinnen en kan je alle slechte gevoelens, frustraties en irritaties van je af trainen.

Grotere lenigheid

Een goed uitgekiend programma verbetert je kracht en lenigheid, wat de kans op blessures verkleint.

Verbeterde hartfunctie

Het volgen van een krachttrainingsschema verbetert de kracht van alle spieren in je lichaam, dus ook van je hart. De oefeningen zorgen niet alleen voor minder lichaamsvet, maar ze verbeteren ook het hart, waardoor het efficiënter bloed en zuurstof door je lichaam pompt.

Minder kwaaltjes

Hoe fitter je bent en hoe gezonder je eet, hoe minder kans je loopt op allerlei kwaaltjes en blessures. Het volgen van een goed uitgewerkt fitness programma werkt dus ook preventief tegen ziektes en aandoeningen.

Kortom; regelmatig fitnessen zorgt er niet alleen voor dat je een mooi gevormd en aantrekkelijk lichaam krijgt, je leven wordt aangenamer en je voelt je beter.

Plaats als eerste een reactie

Geef een reactie


*

HTML tags zijn niet toegestaan.