Gezond sporten

Het is goed om regelmatig te sporten en te bewegen. Belangrijk daarbij is dat je dit met gezond beleid doet. Een blessure licht namelijk op de loer. Rustig opbouwen, een goede warming-up en cooling-down, maar zeker ook bijpassende voeding zorgen ervoor dat je gezond sport en je je lichaam niet voorbij loopt.

Verstandig sporten in de kou

wintersportschoenen

Bij koud weer zijn we al snel geneigd om niet of minder buiten te gaan sporten. Maar met de juiste voorzorgsmaatregelen kun je ook in de herfst en winter gewoon doorgaan met buiten sporten. Wel is je voorbereiding erg belangrijk. Sowieso liggen blessures altijd op de loer, maar in de herfst en winter loop je…

Lees verder

Train je hart en voorkom stress

Lenteafvallen

Heb je last van stress? Train je hart om beter om te kunnen gaan met stress. Veel mensen vergeten dat het hart een spier is. En spieren moeten getraind worden. Zo ook je hart. Om je prettig te voelen moet de conditie van je hart goed zijn.

Lees verder

Sporten en afvallen na zwangerschap

squash

Na de bevalling kan je niet wachten om je oude vertrouwde figuur weer terug te krijgen. Het is onverstandig om de eerste zes weken na je bevalling sterk te gaan afvallen, ook al is de verleiding groot. Je lichaam moet herstellen van de zware tijd en het beste advies is gezonde voeding.

Lees verder

Hoe voorkom je spierpijn?

spierpijn voorkomen

Spierpijn is een verzamelnaam voor uiteenlopende soorte pijn in één of meerdere spieren. De meeste klachten van spierpijn komen voor in de rug, nek en schouders. Rugpijn en spierspanningshoofdpijn zijn de meest voorkomende uitingsvormen.

Lees verder
Pagina