Healthylives
Oud 19 augustus 2009, 22:37
Scooter Scooter is offline
Junior Member

Thumbs up Fitnessoefening voor thuis

Hi all,

Ik heb vaak geen zin of tijd om naar de fitness te gaan en ben op zoek naar fitnessoefeningen die ik thuis kan doen. Bovenlichaam gaat prima met halters, ik ben op zoek naar oefeningen waarmee ik mijn bovenbeen spieren kan trainen.

Weet iemand effectieve oefeningen waarbij je geen hulpmiddelen hoeft te gebruiken?

Thanks!
Met citaat reageren
Oud 13 september 2009, 16:57
Daan Daan is offline
Junior Member

Standaard

Ik train zelf veel thuis omdat ik merk dat ik moeite heb om iedere keer naar de sportschool te gaan. Het enige wat ik aangeschaft heb ik een bankdruk bankje en een paar halters. In principe kan je dan alle oefeningen doen.
Een standaard workout voor mij is bankdrukken, biceps en tricepstraining. Daarnaast doe ik nog buikspieroefeningen en wat rugoefeningen. Op internet (ook op deze site) vind je veel oefeningen die je kan doen.
Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2009, 09:42
Colinda Colinda is offline
Junior Member

Standaard Bewegen in het dagelijkse leven is zo gezond!!

Hi Scooter,

Ik denk dat er heel veel mensen zijn die zich in jou herkennen, wel een beetje gezond willen zijn maar liever thuis sporten dan in de sportschool. Zelf ben ik wel echt een sportfanaat, maar als extra probeer ik thuis ook wat oefeningen te doen. Ik heb geen kant en klare oefeningen voor je, ik maak meer gebruik van wat het huis mij bied zal maar zeggen. Ik ren dus de trap een aantal keren op en af en ik kijk vaak tv zittend op de grond met beide benen vooruitgestrekt uit elkaar, om leniger te worden (tip van een sportjuffrouw toen ik een kind was).

Ik ben sowieso een voorstander van bewegen in het dagelijks leven, want bewegen is echt gezond. Heb je de nieuwe campagne van Diabetesfonds gezien? Weer een nieuw feitje (althans, die ik nog niet wist): Bewegen helpt Diabetes type 2 voorkomen. Het liefst zou ik iedereen willen oproepen om gewoon eens met de trap te gaan i.p.v. de lift en eens de fiets te pakken naar werk, niet de auto. Een vriend van mij heeft Diabetes en dit is echt geen pretje. Kijk ook even op [url]http://www.diabetesfonds.nl/bewegen-tegen-diabetes?_s_icmp=2Bmyj11B[/url]

Succes met bewegen!
Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2010, 00:11
FitKid FitKid is offline
Junior Member

Standaard

Een leuke workout die je thuis met DVD kan doen en snel resultaat geeft (als je het regelmatig doet) is Essentrics. Voor een sterk & slank lichaam en meer flexibiliteit. Een aflevering is ongeveer een half uur en je voelt je daarna meteen een stuk fitter. De website is Canadees, maar de DVD's doen het in vrijwel alle Europese DVD spelers en anders ook op je computer. Hoop dat je het net zo leuk vind om te doen als ik.
Groetjes
Met citaat reageren
Reageren

Labels
fitnessoefening; thuis

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten