Healthylives
Doe de gratis voedingtest
 
Voedingstips Wat is gezond? Meer energie Afvallen Voedings supplementen Recepten Voeding voor kinderen

Voeding

8 Maart 2010

Een glas wijn per dag maakt vrouw niet dik

Een glas wijn per dag maakt vrouw niet dik


Van het drinken van een glas wijn per dag wordt een vrouw niet dik. Tenminste dat beweren onderzoekers van het Brigham en vrouwenziekenhuis in Boston.

Amerikaanse experts ondervroegen ruim 19.000 Amerikaanse vrouwen in de leeftijd van 39 jaar naar hun drinkgewoontes. De gewichtsaanwinst van de vrouwen werd toen de geregistreerd voor de komende dertien jaar. Na dertien jaar bleek dat de vrouwen die nooit alcohol dronken in gewicht waren toegenomen.

Een theorie voor de gunstige gevolgen is dat de lever van regelmatige drinkers een afzonderlijke methode ontwikkelt om alcohol om te zetten in hitte in plaats van vet. Wanneer je 120 calorieën binnenkrijgt van een glas wijn, zal het grootste deel worden verbrand. Maar wanneer je een stuk pizza eet, maakt het lichaam juist vet aan.

Het onderzoek is vooral gebaseerd op rode wijn. Bier en mixjes is minder goed voor de taille.

Ondanks de positieve effecten omtrent het consumeren van alcohol, blijft alcohol een groot risicofactor voor borstkanker.
 
Bron: Dailymail.co.uk


  Reageer op dit bericht

If you have trouble reading the code, click on the code itself to generate a new random code.
Veiligheidscode:
 
Reacties
Facebook Twitter Hyves RSS Mail
Voeg Healthylives toe aan je favorieten