Healthylives
Voedingstips Wat is gezond? Meer energie Afvallen Voedings supplementen Recepten Voeding voor kinderen

Voeding

10 September 2010

Minder kans op Alzheimer door vitamine B

Minder kans op Alzheimer door vitamine B


Door dagelijks vitamine B in te nemen verklein je de kans op Alzheimer. Dat blijkt uit een onderzoek van de Universiteit van Oxford.

Twee jaar lang onderzochten wetenschappers 168 mensen ouder dan zeventig jaar. Eén groep kreeg vitamine B6 en vitamine B12. De andere groep kreeg placebo’s.

Het onderzoek wees uit dat de hersenen van de eerste groep met 0,76 procent per jaar minder snel achteruit gingen dan die van de tweede groep, waarvan de hersenen met 1,08 procent achteruitgingen.

Ondanks de veelbelovende resultaten moet er nog meer onderzoek gedaan worden naar de manier waarop de vitaminen Alzheimer precies kunnen vertragen of voorkomen.

Onderzoeker David Smith van de Universiteit van Oxford hoopt dat deze simpele en veilige behandeling de kans op Alzheimer zal vertragen bij mensen die kampen met licht geheugenverlies.

Bron: Nu.nl


  Reageer op dit bericht

If you have trouble reading the code, click on the code itself to generate a new random code.
Veiligheidscode:
 
Reacties
Facebook Twitter Hyves RSS Mail
Voeg Healthylives toe aan je favorieten