Wat kan je doen tegen een voorjaarsdip?

Dip

Waar een groot deel van de mensen blij en energiek wordt van het voorjaar, hebben sommige mensen juist last van een voorjaarsdip. Je kan een aantal dingen doen om de strijd aan te gaan met de voorjaarsdip. Vooral voeding kan hierbij van groot belang zijn.

Om te beginnen is het belangrijk om altijd goed te ontbijten. Hierdoor begin je de dag vol energie. Zorg daarnaast voor gezonde voeding dat veel mineralen en vitamines bevat. Eet gevarieerd en probeer vooral genoeg vitamine B, C en E binnen te krijgen. Eet daarom veel groente, fruit, aardappelen, noten, vlees, zuivel, brood en graanproducten.

Bloedsuikerspiegel

Zorg ervoor dat je bloedsuikerspiegel mooi constant blijft. Eet daarom vooral producten met langzame koolhydraten. Deze laten je bloedsuikerspiegel geleidelijk stijgen en dalen. Kies voor groente, fruit, peulvruchten en volkorenbrood. Producten met veel suiker bevatten vaak snelle koolhydraten en zorgen voor een snelle stijging en daling van je bloedsuikerspiegel. Hierdoor heb je soms heel veel energie en voel je je snel daarna heel futloos. Eet deze daarom niet te veel.

Voldoende beweging

Zorg er daarnaast voor dat je genoeg beweegt en naar buiten gaat. Je krijgt hierdoor een betere weerstand en meer energie. Je kan je energie een boost geven door smoothies te maken of lekkere groentegerechten te eten. Geniet van het voorjaar, het warme zonnetje en de prachtige en bloeiende natuur!

Plaats als eerste een reactie

Geef een reactie