Oefeningen

Vaak hebben we het druk en worden we opgejaagd door onze sociale agenda. Hier vind je overzicht van yoga- en ontspanningsoefeningen die je helpen om terug te keren naar de basis: de eenheid van lichaam en geest. Deze eenheid wordt vooral gezocht in een combinatie van ademhaling, lichamelijke(yoga) oefening en concentratie.

Geheugen oefenen

geheugen

Naast de fysieke gezondheid is het ook belangrijk om je geestelijke gezondheid te trainen. Dit kan door middel van geheugenspelletjes. Met deze spelletjes train je het geheugen, waardoor je hersenen weer nieuwe gezonde cellen aanmaken. Het resultaat: een beter geheugen en denkvermogen.

Lees verder

yoga oefening die lusteloosheid en angst verlicht

yogayoga

Deze yoga-oefening corrigeert ronde schouders, vergroot de longen, verstevigt de armen en helpt angst en lusteloosheid te verlichten. Ga met je voeten op heupbreedte uit elkaar staan en draai je hielen lichtjes naar buiten. Strengel je vingers achter je rug in elkaar (palmen naar boven). Adem in om je voor te bereiden

Lees verder

Ademhalingsoefening 1: anti stress

happywoman

Dit is een ademhalingsoefening voor ontspanning en tegen stress. Deze oefening blijkt niet makkelijk te zijn. Veel mensen zullen namelijk merken dat ze als het ware verleerd zijn enkele minuten rustig te blijven liggen zonder te bewegen.

Lees verder

Ademhaling oefeningen bij stress, oefeningen voor ademhalen

ademhalingbreathing

Stress heeft een directe invloed op je ademhaling. Wanneer je zenuwachtig en gestresst bent, adem je oppervlakkiger en sneller. In extreme gevallen gaat de ademhaling te snel en verlies je de controle erover. We spreken dan van hyperventilatie. Dat staat in scherp contrast met de rustige, diepe ademhaling van iemand die ontspannen is.

Lees verder
Pagina