Stress voorkomen

Veel mensen hebben last van stress. De ene keer meer dan de ander. Stress is vaak ongezond. Hier lees je wat stress is, hoe je stress herkent (stress symptomen) en hoe je stressbestendiger wordt.

Verminder je stress met eten

Verminder stress met eten

Zenuwen, spanning en stress. We hebben er allemaal wel eens last van. Vaak krijg je dan geen hap meer door je keel of ga je juist heel veel eten om je emotie weg te eten. Eten kan helpen om je stress te verminderen. Bepaalde soorten voeding bevatten goede voedingsstoffen die je door een stressvolle periode…

Lees verder

Relaxte feestdagen

feestdagen

December is vaak een stressvolle maand. De feestdagen staan voor de deur, de kerstboom moet opgetuigd worden, het kerstdiner voorbereid en er moet champagne en vuurwerk in huis worden gehaald voor Oud&Nieuw. Hoe kan je deze stress het beste aangaan en zo relaxt mogelijk december doorkomen?

Lees verder

Overspannen door het werk

overspannen

Het halen van een deadline, te veel taken op je nemen en de druk van je baas voelen.  Iedereen ervaart wel eens stress op het werk en dit is ook niet direct verkeerd. Maar als de stress langer aanhoudt en je vage klachten ontwikkelt kan stress tot overspannenheid leiden.

Lees verder

Ontspannen; doe even helemaal niets!

ontspannen

Helemaal niets doen wordt tegenwoordig al snel betiteld als lui zijn. Maar vandaag de dag haasten we iedere dag weer door – van het moment dat we opstaan totdat het moment dat we weer naar bed gaan. Vrije tijd is dan ook voor veel Nederlanders een mythe en dat is erg zonde.

Lees verder

Zorg voor meer rust

rust

Heb je soms last van spanningen en zou je graag wat meer rust in het leven willen? Door jezelf een aantal kleine gewoonte aan te wennen, kan je stress voorkomen. Bescherm jezelf tegen overspannenheid en een burn-out.

Lees verder

Stress delen doet onstressen

duidelijkheid relatie

Uit recent onderzoek is gebleken dat het niet goed is om stress voor je te houden. Door je stress te delen met iemand die een gelijkwaardige emotionele reactie geeft, kan je het stressniveau meer verminderen dan door het met iemand te delen die niet op dezelfde manier de stress ervaart.

Lees verder
Pagina