Steeds meer light-producten zijn te koop in de supermarkt. Alhoewel deze producten minder suiker en calorieën bevatten, betekent dit niet dat je deze producten ongelimiteerd kan eten en drinken. Veel consumptie kan alsnog leiden tot hoge calorie- en suikergehaltes en dus leiden tot overgewicht.
Heeft jouw kind ook last van overgewicht? Natuurlijk speelt de voeding hier een grote rol bij maar ook de televisie is een belangrijke factor. Dus kijkt jouw kind veel tv? Dan kan het een slim idee zijn om dit wat te minderen.
Er is weer een nieuwe mogelijke oorzaak ontdekt waarom bepaalde mensen te dik worden en anderen niet. De samenstelling van bacteriën in de darmen speelt ook een belangrijke rol. Dit blijkt uit een onderzoek van de Universiteit van Wageningen en Amsterdam.
Van het drinken van een glas wijn per dag wordt een vrouw niet dik. Tenminste dat beweren onderzoekers van het Brigham en vrouwenziekenhuis in Boston. Amerikaanse experts ondervroegen ruim 19.000 Amerikaanse vrouwen in de leeftijd van 39 jaar naar hun drinkgewoontes
Diepvriesgroenten is vaak gezonder dan verse groenten. Maar alleen wanneer tussen het moment van oogsten en het verpakken en invriezen weinig tijd zit. Eerder meldden wij dat diepvriesgroenten even gezond is als verse groenten.