Video: dé oefening voor de beenspieren

0
660

De squat with powerbag lift is een oefening die je zowel thuis als in de sportschool kunt uitvoeren. Het is namelijk dé oefening voor de beenspieren. Vooral de spieren in je onderlichaam worden geheel onder spanning gezet.

De oefening

De basis voor de oefening is een rechtopstaande positie met de voeten op
schouderbreedte. Vervolgens buigen de heupen naar achteren terwijl het
bovenlichaam naar voren komt. Op deze manier blijft de rug tijdens de hele
oefening recht. We benaderen een kniebuiging van ongeveer negentig graden.

Om de intensiteit van de oefening te verhogen, betrekken
we ons bovenlichaam erbij. Hier voeren we een optilbeweging uit. Bij het buigen
van de heupen, brengen we de powerbag omlaag (tot op de grond). Wanneer we
terugkeren naar de uitgangshouding, word de powerbag tot op de borsthoogte
gebracht (het gewicht blijft de hele beweging kort bij het lichaam). In
rechtopstaande positie tillen we de powerbag omhoog boven de schouders.

Je kan dalen in moeilijkheidsgraad door de kniebuiging
te verkleinen. Met de nodige creativiteit bedenk je zelf een ideaal
trainingsgewicht.

Wil je een vraag stellen aan personal trainer Joran van Gompel? Dat kan! Stel hier je vraag aan Joran of aan onze andere experts.

Bekijk de bijbehorende video: