Fitnessoefeningen op het strand

0
934

Ruil deze zomer die benauwde sportschool in voor het strand. Een ideale en uitdagende plek om je lichaam te trainen. En bovendien hartstikke leuk! Oefeningen op het strand zijn erg uitdagend, omdat de ondergrond ongelijk is.

Ruil deze zomer die benauwde sportschool in voor het strand. Een ideale en uitdagende plek om je lichaam te
trainen. En bovendien hartstikke leuk!

Oefeningen op het strand zijn erg uitdagend, omdat de
ondergrond ongelijk is. Bovendien kan het zand ook nog eens verschuiven. Je
lichaam moet dus meer moeite doen om in balans te blijven, waardoor je meer
calorieën verbrandt. Ook is er minder druk op je gewrichten als jein het zand rent
en springt in plaats van op een harde ondergrond. Dit kan eventuele blessures
doen voorkomen.

Insmeren

Zorg dat je van te voren je lichaam goed insmeert met zonnebrandcrème. Smeer je
regelmatig in, want door het water en het zweten kun je de beschermlaag weer
snel verliezen.

Hardlopen op het strand

Het is heerlijk om op je
blote voeten door het zand te lopen. Maar tijdens het hardlopen heb je goede schoenen nodig. Het
zand kan namelijk heet zijn en er kunnen scherpe voorwerpen liggen die je door
de zand laag misschien niet ziet. Als je hier met je volle gewicht in stapt kan
dit voor veel problemen zorgen. Een goede hardloopschoen is afhankelijk van je
gewicht, je looppatroon en de stand van je voeten.

Beachvolleybal

Vaak is er aan het strand
een plek waar je kunt beachvolleyballen. Doe mee aan een team of stel je eigen
team samen. Beachvolleybal voer je wel op blote voeten uit. Met beachvolleybal
train je vooral je benen omdat je veel moet springen. Ook je buik en schouders
worden hier sterker van.

De zee

Zwemmen is een goede work-out, en vooral een aanrader voor mensen met
overgewicht. Door het water wordt je lichaam als het ware gewichtloos waardoor
je gewrichten en wervelkolom minder worden belast. Zorg dat je niet te diep het
water in gaat, zwem horizontale baantjes en kijk uit dat je niet te ver
afdrijft. Zijn er boeien in het water geplaats, ga dan zeker niet over deze
belijning heen.

Buikspieren trainen

Je kan de hele dag languit
op je badlaken van de zon gaan genieten. Maar je kan deze tijd ook gebruiken om
je buikspieren te trainen. Hieronder een aantal buikspieroefeningen.

Crunches knees bent

”¨”¨Ga op je rug liggen met je knieën gebogen met je voeten plat op
de grond. Leg je handen op je borst of naast je hoofd met je vingertoppen tegen
je oren. Breng je hoofd en borst naar je knieën toe. Zorg dat je onderrug op de
grond blijft en je schouders ontspannen blijven. Houd deze houding aan voor 2
seconden. Ga langzaam terug naar de beginpositie en herhaal bovengenoemde
stappen.

Pelvic tilt

Ga op je rug liggen met gebogen
knieën. Druk je onderrug tegen de vloer. Breng je bekken omhoog en adem uit.
Adem in en breng langzaam je bekken terug naar de startpositie.ӬӬ

Bicycles
Lig op je rug met je armen langs de zijkant van je lichaam. Trek je buikspieren aan, strek je benen en til ze van de grond. Buig je kniën licht en houd je lage rug tegen de grond. Breng je knie richting je borst, terwijl je ander been zich strekt en terugkeert naar de uitgangspositie. Dit is een continue beweging.