Hoe krijg je een platte buik deze zomer? 5 oefeningen

0
743

Met de zomer in het vooruitzicht willen we lekker in ons vel zitten en het wintervet van onze buik af trainen. De buik is voor zowel mannen als vrouwen vaak een bron van onzekerheid. Reden genoeg om het wintervet van de buiken af te trainen.

Met de zomer in het vooruitzicht willen
we lekker in ons vel zitten en het wintervet van onze buik af trainen. De buik is voor zowel mannen als vrouwen vaak een bron
van onzekerheid.

Reden genoeg
om het wintervet van de buiken af te trainen. Healthylives zet een aantal
buikspieroefeningen
op een rijtje. Met een gezonde dosis doorzettingsvermogen
en voldoende wilskracht is de onzekerheid straks ver te zoeken.

Voordat je start met de oefeningen is het belangrijk te weten
dat alleen trainen van de buikspieren onvoldoende is om zichtbare
buikspieren te krijgen. Heb je te veel vet in je buikzone? Dan zul je ook moeten afvallen.
Dit betekent caloriearme voeding in combinatie met voldoende beweging.

Buikspieroefening 1: Ball crunch

Bij deze oefening heb je een trainingsbal nodig. Ga met je rug
op de bal liggen. Plaats je handen achter je hoofd. Span je buikspieren aan en
richt je ellebogen naar buiten. Til je schouderbladen langzaam een klein stukje
omhoog. Belangrijk is om je hoofd niet met je armen naar voren te duwen. Je
armen ondersteunen alleen je hoofd. Laat je buikspieren het werk doen.

Buikspieroefening 2: Pelvic tilt

Ga op je rug liggen met gebogen knieën. Druk je onderrug tegen
de vloer. Breng je bekken omhoog en adem uit. Adem in en breng langzaam je
bekken terug naar de startpositie.

Buikspieroefening 3: Leg raises-floor

Ga op je rug liggen met je benen uitgestrekt en je armen langs
je lichaam. Span je buikspieren aan, hou je benen gestrekt en til je benen
vervolgens een aantal centimeter van de vloer. Houd je knieën licht gebogen en
druk je onderrug tegen de vloer. Span je onderste buikspieren aan en til je
benen omhoog in een hoek van negentig graden. Houd deze positie even vast en
keer terug naar de uitgangspositie

Buikspieroefening 4: Bicycles

Lig op je rug met je armen langs de zijkant van je lichaam. Trek
je buikspieren aan, strek je benen en til ze van de vloer. Buig je kniën licht
en houd je lage rug tegen de vloer. Breng je knie richting je borst, terwijl je
ander been zich strekt en terugkeert naar de uitgangspositie. Dit is een
continue beweging

Buikspieroefening 5: Toe touches

Lig op je rug met uitgestrekte benen en armen recht omhoog. Buig
je kin naar je borstkas en span je binnenste buikspieren aan. Span je bovenste
buikspieren aan en kom met je schouders van de vloer richting je armen. Houd
deze positie even vast en keer terug naar de uitgangspositie

Bekijk hier nog meer buikspieroefeningen.