Niet aankomen op vakantie: vijf tips

2
1373
blog dummy

Het klinkt vast bekend in de oren: je komt terug van vakantie en je bent vijf kilo zwaarder. Wijn op het terras, ijs op het strand en kleurrijke cocktails in de avond zijn de boosdoeners. Je wilt ontspannen en vooral niet diëten.

Daarbij komt het feit dat je in sommige gevallen geheel onbekend bent met het plaatselijke voedsel en de voedingswaarde.

De napret van je vakantie kan flink worden verstoord wanneer de weegschaal tevoorschijn komt. Toch kan het: genieten en niet aankomen. Onderstaande tips helpen je daarbij. En laat het afslanken in de vakantie even voor wat het is.

1. Eet met mate

Tijdens de vakantie is het goed mogelijk om met mate te eten. Neem één ijsje op een dag in plaats van twee en gebruik minder saus tijdens de barbecue. Drink daarnaast water in plaats van frisdrank. Voeg eventueel een smaakje aan het water toe.

2. Alcohol als ware caloriebom

Alcohol vertraagt de afbraak van vetten en bevat veel calorieën. Vooral een cocktail is een grote caloriebom. Ook hier geldt: drink met mate. Natuurlijk mag je een cocktail drinken. Maar probeer het aantal alcoholische drankjes op een dag te beperken tot twee. Of beter: ga voor een alcoholvrije cocktail.

3. Regelmaat helpt

Op vakantie is het lastig om op vaste tijden te eten. Toch is het van belang dat je ook op vakantie geen ontbijt, lunch en avondmaaltijd overslaat. Hierdoor grijp je minder snel naar chips of koekjes.

4. Bewegen in het zand

Ook op vakantie kun je actief zijn. Denk aan beachtennis, trefbal, volleybal en strandvoetbal. Je lichaam blijft niet alleen in goede conditie, maar wordt ook egaal bruin. Lees hier meer over sportieve, zomerse activiteiten.

5. De toerist in Spanje

In het buitenland is veel te zien en te ontdekken. Bezoek kleine dorpjes, grote steden of ga de bergen in. Je ziet niet alleen veel, maar je bent ook continu in beweging. Vergeet onderweg niet voldoende te drinken.

2 REACTIES