Voorkom blessures met yoga oefening voor sporten

1
597

en goede opwarming en stretchen is essentieel om blessures te voorkomen. Je spieren worden klaargemaakt voor een grote inspanning. Onderstaande yoga oefening is een ideale stretchoefening om over te schakelen van langzame naar explosieve bewegingen:

Een goede opwarming en stretchen is essentieel om blessures te voorkomen. Je spieren worden klaargemaakt voor een grote inspanning. Onderstaande yoga oefening is een ideale stretchoefening om over te schakelen van langzame naar explosieve bewegingen:

  1. Buig voorover tot je handen de grond raken en loop met je handen naar voren tot ze net voorbij je schouders komen. Je knieen blijven hierbij achter je heupen. Trek nu je benen terug. Drie seconden volhouden.
  2. Richt je hoofd op en stap uit met je rechterbeen totdat je de lunge houding aanneemt. Je rechterknie is recht boven je rechterhiel. Duw je heupen naar beneden en leg je handen plat op de vloer, links van je rechtervoet. Drie seconden volhouden.
  3. Richt je bovenlichaam op tot je rug gestrekt is. Vouw de vingers van beide handen in elkaar en strek je armen naar boven uit. Maak je rug iets hol en houd deze houding drie seconden vol.

Herhaal de gehele oefening met je linkerbeen.

Een eerste stap naar een gezondere levensstijl maak je door je hier in te schrijven voor de gratis nieuwsbrief van healthylives.

1 REACTIE