Goede nachtrust tijdens een warme nacht

0
504
Multiple Sclerose

Het is heerlijk warm buiten, overdag kan je lekker in de zon liggen en ’s avonds gezellig barbecueën. Maar dan komt toch de tijd dat je wil gaan slapen. Een goede nachtrust is vaak lastig tijdens een warme periode. Hoe kan je ervoor zorgen dat je toch de nacht doorkomt?

Nachtrust

De voorbereiding voor een goede nachtrust begint al overdag. Je gevoel
zegt meestal dat alle ramen overdag open moeten. Toch vult het huis zich
dan juist met de warme buitenlucht. Het is beter om alle ramen dicht te
houden en ook de gordijnen en lamellen te sluiten. Hierdoor blijft het
binnenshuis lekker koel. In de avond kan je dan alles open zetten om de
frisse lucht binnen te laten. Ook de plaats waar je slaapt is van
belang. Warmte trekt omhoog en op de bovenste verdieping van het huis is
het daarom vaak het warmst. Het is dan ook aan te raden om als het warm
is beneden te gaan slapen.

Verkoeling

Voordat je op bed gaat is het fijn om nog even wat verkoeling te zoeken.
Neem een heerlijk koel bad of lauwe douche. Je kan ook net voor het
slapengaan nog even een rondje gaan lopen om lekker af te koelen. Trek
daarna een pyjama aan. Vaak denk je het warmer te hebben met een pyjama
aan, maar deze vangt je zweet juist op. Dit zweet gaat anders in je
lakens zitten.

Slaap op een kussen dat geen warmte vasthoudt. Veel
kussens doen dit namelijk wel. Een boekweit kussen houdt de warmte
minder vast en zorgt daarom voor een betere nachtrust.

Zorg dat alle apparaten die uit kunnen staan, ook echt uit zijn. Apparaten produceren namelijk altijd warmte. Een ventilator op je slaapkamer kan daarnaast ook nog voor verkoeling zorgen. En als al deze tips nog niet helpen, kan je altijd nog nadenken over het aanschaffen van een airconditioning. Dit blijft toch de beste manier om de warmte te verdrijven.