Kwarkdieet

Met het kwarkdieet is het mogelijk om in een zeer korte tijd redelijk veel kilo’s te verliezen. De gemiddelde gewichtsafname ligt rond de vier kilo per week.

Het is verstandig om het dieet maximaal een week te volgen. Per dag krijg je met het Kwarkdieet onvoldoende calorieën binnen (600 kcal). Door het dieet langer dan een week te volgen, verlies je te veel kilo’s in korte tijd. Dit is behoorlijk schadelijk voor je gezondheid. Je lichaam krijgt te weinig voedingsstoffen binnen.

Het is belangrijk om na een week het dieet te hebben gevolgd gevarieerd te eten. Op deze manier krijgt je lichaam weer de juiste en voldoende voedingsstoffen binnen.

Het dieet Per dag eet je 400 gram magere kwark, met twee lepels afgestreken boter of margarine. Naast de kwark mag je elke dag een bijgerecht en een extraatje kiezen.

De bijgerechten zien er als volgt uit: Vier kleine appels Twee grote sinaasappels Twee middelgrote bananen Twee grote grapefruits 250 gram druiven 400 gram pruimen 600 gram verse ananas 75 gram gemengd gedroogd fruit Vier eetlepels fruitconserven Vijf eetlepels appelmoes Vier volle theelepels jam 50 gram cornflakes

Je mag kiezen uit de volgende extraatjes: Half bosje radijsjes Een kleine rammenas Een halve paprika Twee eetlepels pompoenblokjes Drie olijven Twee kleine (ingemaakte) augurken

De 400 gram kwark eet je verdeeld over de dag in combinatie met een bijgerecht. Wanneer de kwark op is mag je één extraatje per dag eten.

Lees 4 reacties

4 reacties

  • Sandra

    Bij mij werkt dieet super!
    Eerste paar dagen trek gehad, maar daarna niet meer.
    Ik dit dieet wel langer dan een week, maar eet na elke week wel 1dag normaal om het te kunnen blijven volhouden.
    De kilo’s vliegen eraf.
    Ben er heel positief over.
    Zeker het proberen waard!
    Groetjes,
    Sandra

    • Donya

      En hoeveel sport je daarbij?

    • ella

      Hoe volgde jij dit dieet sandra heb je een soort schemagr ella

  • romy

    ik wil het dieet ook gaan volgen, het lijkt me best een goed idee en zal denk vele kilo’s kwijt gaan raken..
    maar ik heb een vraagje,
    mag je ook gewoon je aardappelen en groente en vlees erbij eten (avondeten) ?
    groetjes,
    romy

Geef een reactie