Nieuw: het Calorie Restriction dieet

Na het dieet van Sonja Bakker en het daarop volgende dieet van Dr. Frank is het weer tijd voor een nieuw dieet, genaamd het Calorie Restriction dieet. Dr. Roy Walford is de persoon achter het Calorie Restriction dieet.

Roy Walford studeerde aan de Universiteit van Californië. Walford bestudeerde onder andere de voordelen van caloriebeperking voor onze algemene gezondheid. Een cruciale regel van het dieet is om je dagelijks calorie-inname te beperken tot slechts 1500 calorieën. Een gemiddelde man heeft per dag 2500 calorieën nodig. Een vrouw 2000.

Walford stelt dat de levenskwaliteit en de levensduur van een mens aanzienlijk toeneemt wanneer de calorie-inname dagelijks beperkt wordt tot 1500 calorieën. Je organen zullen met het Calorie Restriction dieet beter gaan functioneren en je zal minder vatbaar zijn voor ziekten, als diabetes en hart- en vaatziekten.

De regels van het Calorie Restriction dieet zien er als volgt uit. Je moet in het vervolg de volgende voedingsmiddelen laten liggen:
-Vlees
-Suiker
-Bloem
-Zuivel
-Tarwe
-Kraanwater

Groenten, noten en vis zijn wel toegestaan. Maar je mag ze alleen rauw of gestoomd eten.

Heeft iemand al ervaring met het Calorie Restriction dieet? Vertel het ons hieronder!

Relevante artikelen om verder te lezen:
Dukan dieet
Afvallen zonder dieet
Brooddieet
Kwarkdieet

Plaats als eerste een reactie

Geef een reactie