De verkoop van biologische voedingsmiddelen zit in de lift. De groei van het marktaandeel biologisch vindt plaats binnen vrijwel alle verkoopkanalen.
De verkoop van biologische voedingsmiddelen zit in de lift. Dit blijkt uit cijfers van de Bio-Monitor die woensdag werden gepresenteerd. Hieruit komt naar voren dat vorig jaar het marktaandeel biologisch groeide van 2,5% in 2007 naar 2,8%. De groei van het marktaandeel biologisch vindt plaats binnen vrijwel alle verkoopkanalen.
‘Er is vooral een verbreding van het aanbod van biologische voeding. Met name de categorie houdbare producten, waar de vertegenwoordiging van biologische producten jarenlang achterbleef, begint tekenen te vertonen van een inhaalslag’, aldus Annemie Burger, Directeur-Generaal bij het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit.
Volgens Burger heeft de biologische markt minder last van de economische crisis dan andere sectoren omdat de waardering van de consument voor alles wat `echt` is juist is toegenomen. Dat blijkt ook niet zo gek, want het kopen van dagelijkse voeding blijkt een van de laatste zaken te zijn waar de consument op bezuinigt.
Bron: MD Weekly