buikspieren trainen met buikspieroefeningen

2
333

Een dikke buik is niet wat we willen. Op healthylives kan je veel informatie vinden over overgewicht en de gevaren van overgewicht.

Een dikke buik is niet wat we willen. Op healthylives kan je veel informatie vinden over overgewicht en de gevaren van overgewicht (diabetes of hartklachten).

Naast het gezondheidsaspect is een gespierde buik aantrekkelijk voor het andere geslacht. Genoeg reden dus om te kijken hoe je aan een wasbordje kan komen.

Op de eerste plaats is het belangrijk te weten dat alleen buikspieroefeningen doen niet voldoende is om zichtbare buikspieren te krijgen. Op het moment dat je veel vet in je buikzone hebt zal je ook moeten afvallen om de buikspieren zichtbaar te krijgen. Dit betekent calorie-arme voeding in combinatie met voldoende beweging. Als er een roeiapparaat op je fitness-school staat, dan is het een aanrader hierop intensief te sporten. Onderzoek toont namelijk aan dat een training op dit apparaat effectiever de verbranding stimuleert dan andere apparaten. Wat betreft voeding verwijzen we graag naar onze artikelen over afvallen.

Voor het ontwikkelen van buikspieren is het verstandiger geen apparaten te gebruiken. Deza apparaten zorgen namelijk voor stabiliteit en dat is niet wat je wilt. Door instabiliteit worden namelijk ook onderliggende kleine spieren getraind. Uit onderzoek blijkt dat crunches op een oefenbal zeer effectief zijn. Op vrijwel ieder sportcentrum is zo’n bal te vinden. Hieronder vind je een effectieve oefening uitgewerkt:

Ga op je buik liggen, steun op je onderarmen en leg je schenen op de bal. trek je buik- en bilspieren aan en houd twintig tot veertig seconden vast. Voor je schuine buikspieren doe je hetzelfde, maar steun je op één onderarm en rust de zijkant van je onderbeen op de bal. Ook een gewone crunch kan op deze manier. Je voeten rusten dan niet op de vloer, maar op de bal.

Om resultaat te zien kan je het beste om de andere dag buikspieroefeningen doen. Bouw het op. Begin met 25 keer per oefening en maak er vervolgens meerdere setjes van 25 van. Neem altijd even rust tussen de setjes.

Wil je meer buikspieroefeningen voor het trainen van buikspieren? Kijk hier.

2 REACTIES