Cardio oefeningen vanuit huis

0
1266
cardio

Wil je jouw conditie verbeteren, dan is het doen van cardio oefeningen een goed idee. Dit kan natuurlijk in de sportschool, maar kun je ook heel eenvoudig vanuit huis doen. Voldoende bewegen zorgt niet alleen voor een betere conditie, maar je valt er ook van af en je versterkt je immuunsysteem. Hoe jij cardio oefeningen vanuit huis kunt doen, lees je in dit artikel.

Jumping jacks oefeningen

Deze oefening begint in een rechtstaande positie. Vervolgens maak je een sprong waarbij je ervoor zorgt dat je je voeten gespreid hebt staan op het moment dat je landt. Tegelijkertijd spreid je je armen gestrekt boven je hoofd. Dit herhaal je 20 keer. Hoe groter en hoger je springt, des te intensiever de oefening wordt.

Op de plek sprinten

Hierbij is het de bedoeling dat je op je plek blijft staan terwijl je gaat sprinten. Probeer wel je knieën zo hoog mogelijk op te tillen en daarnaast je armen mee te bewegen. Dit doe je in etappes van 60 seconden en hoe sneller je dit doet, hoe hoger je hartslag zal zijn.

Mountain climbers oefeningen

Bij dit soort oefeningen is het belangrijk dat je hem juist uitvoert, om het gewenste resultaat te behalen. Het is hierbij de bedoeling dat je als een plank gaat staan met gestrekte armen. Vervolgens breng je een knie naar je buik, en vervolgens weer terug in de gestrekte positie. Daarna doe je dit met de andere knie. Deze oefening herhaal je 20 keer en als je de beweging goed onder controle hebt kun je dit in een snel tempo doen.

Jump squats

Squat oefeningen ken je waarschijnlijk wel, alleen hierbij maak je ook een sprong. Je plaatst je voeten op schouderhoogte en zakt vervolgens door je knieën. Het is de bedoeling dat je zo diep mogelijk probeert te zakken. Daarna strek je je benen weer en spring je zo hoog mogelijk omhoog. Land vervolgens weer in dezelfde squat-positie. Dit herhaal je 20 keer.

Schijnboksen

Na alle bovenstaande oefeningen is het tijd voor de allerlaatste. Ga hiervoor in een bokspositie staan met je voeten wat uit elkaar, waarbij één voet iets voor de ander staat. Vervolgens deel je met je linkerarm een goede stoot uit in de lucht. Trek je arm terug en doe dit vervolgens met je rechterarm. Deze oefeningen blijf je 60 seconden doen.

Lees ook: Energiedrankjes, hoe werken ze?