Borstspieren trainen

Hieronder vind je een aantal fitness oefeningen om je borstspieren te trainen. Om de belasting wat meer van de triceps (bovenarmen) over te hevelen naar de borstspieren, adviseren wij je handen zo ver mogelijk uit elkaar te plaatsen.

Hieronder vind je een aantal fitness oefeningen om je borstspieren te trainen:

Opdrukken
Om de belasting wat meer van de triceps (bovenarmen) over te hevelen naar de borstspieren, adviseren wij je handen zo ver mogelijk uit elkaar te plaatsen. Nog zwaarder wordt het als je de benen een beetje hoger plaatst (bijv. op je bed). Gevorderden kunnen met zijwaarts gestrekte armen op de grond gaan liggen en moeten dan proberen zichzelf uitsluitend met de kracht van de borstspieren op te drukken. Deze hoge krachtinspanning oet je ongeveer 10 tot 15 seconden volhouden. Voordat je deze veeleisende oefening doet, moet je eerst de borstspieren opwarmen door middel van gewoon opdrukken.

Lees het volledige artikel

Lees 2 reacties

2 reacties

  • cc

    ik ben een vrouw en wil dat mijn bortsten iets strakker gaan staan hoe kan ik dat doen dan? moet ik dezelfde oefening doen als die man op het plaatje,,,, k bedoel zou dat er niet voor zorgen dat ik overdreve armspieren krijg net als by een man dan :O

  • Gerard Joling

    ik ben een homo en wil dat mijn bortsten iets strakker gaan staan hoe kan ik dat doen dan? moet ik dezelfde oefening doen als die man op het plaatje,,,, k bedoel zou dat er niet voor zorgen dat ik overdreve armspieren krijg net als by een het dan :O

Geef een reactie