Video: beenspieren trainen

0
308

Je beenspieren kun je op verschillende manieren trainen. In het artikel ”˜Beenspieren trainen’ vind je een aantal oefeningen op je beenspieren extra aandacht te geven.

Je beenspieren kun je op verschillende manieren trainen.
In het artikel ‘Beenspieren trainen’ vind je een aantal oefeningen op je
beenspieren extra aandacht te geven.

Deze week heeft onze personal trainer Joran van Gompel nog een oefening om je
beenspieren sterker te maken. De training squat with medicineb all woodchop
kun je zowel thuis als op de sportschool uitvoeren.

De squat is dé oefening voor de beenspieren. Vooral de spieren in je
onderlichaam worden geheel onder spanning gezet. De basis voor de oefening is
een rechtopstaande positie met de voeten op schouderbreedte. Vervolgens buigen
de heupen naar achteren terwijl het bovenlichaam naar voren komt. Op deze
manier blijft de rug tijdens de hele oefening recht. We benaderen een
kniebuiging van ongeveer negentig graden.

Om de intensiteit van de oefening te verhogen, betrekken
we ons bovenlichaam erbij. Hier simuleren we een houthakkersbeweging. De
medicineb all gaat van boven de schouders (naast het hoofd) tot aan de
buitenzijde van de tegenovergestelde knie. Deze diagonale beweging activeert
ons bovenlichaam, waaronder onze core (buikspieren).

Je kan dalen in moeilijkheidsgraad door de kniebuiging
te verkleinen. Met de nodige creativiteit bedenk je zelf een ideaal
trainingsgewicht.

Wil je een vraag stellen aan personal trainer Joran van Gompel? Dat kan! Stel hier je vraag aan Joran of aan onze andere experts.

Bekijk hier de video: