Video: Trainen met de BOSU Balanstrainer

BOSU staat van oorsprong voor ‘Both Sides Up’. Je kunt zowel de bolle als de platte kant van de BOSU Balanstrainer gebruiken. Het biedt een brede verzameling aan trainingsmogelijkheden voor kracht, coördinatie, stabilisatie en mobilisatie op ieder fitnessniveau.

Elke oefening is een uitdaging om je balans/evenwicht te bewaren op de BOSU balanstrainer. Het onstabiele karakter stelt onze rompspieren (core) flink aan het werk. Voor onderstaande oefening gebruiken we de platte kant van de BOSU balanstrainer.

Neem een rechtopstaande positie met de voeten op schouderbreedte. Vervolgens buigen de heupen naar achteren terwijl het bovenlichaam naar voren komt. Breng gelijktijdig je armen naar voren. Op deze manier blijft de rug tijdens de hele oefening recht.

Tip: Plaats je voor alle zekerheid in de omgeving van een muur. Zo heb je bij een verlies van evenwicht een houvast.

Vraag stellen aan Joran van Gompel

Wil jij een vraag stellen aan Personal trainer Joran van Gompel? Dat kan! Vul je gegevens in en je vraag komt misschien wel op Healthylives.nl te staan, uiteraard met antwoord. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Klik hier om een vraag te stellen aan personal trainer Joran van Gompel.

Andere expertsӬ

Healthylives werkt samen met nog meer experts. Frequent schrijven zij columns over zaken die zij in de dagelijkse praktijk tegen komen. Klik hier om een vraag te stellen aan één van de andere experts.

Plaats als eerste een reactie

Geef een reactie