Afvallen voor de zomer: gouden tips

Volgens de laatste voorspellingen is het winterweer vanaf komend weekend voorbij. Meteo Consult verwacht dat de temperatuur volgende week oploopt naar 15 graden. Eindelijk wordt het echt lente. Een heerlijke voorbode voor de zomer.

Tijd dus om je lichaam klaar te maken voor de zomer! Maar hoe moet je beginnen? ӬӬ

Je leven drastisch omgooien is vaak lastig. Het is moeilijk om grote veranderingen lange tijd vol te houden. Maak daarom geen afspraak met jezelf om vanaf nu elke dag te gaan sporten of nooit meer te snoepen. Met kleine veranderingen vergroot je kans op blijvend succes.

ӬӬKleine verandering 1Ӭ

Zet een fruitschaal midden op tafel. De kans is groot dat je onbewust een appel of mandarijn uit de schaal pakt. ӬӬ

Kleine verandering 2Ӭ

Thee of koffie drinken zonder suiker moet je leren. Probeer elke keer als je een kopje thee of koffie maakt minder suiker toe te voegen. Reken maar dat je straks koffie of thee zonder suiker lekker gaat vinden. Hiermee bespaar je veel calorieën. ”¨”¨

Kleine verandering 3

ӬSchep je bord al in de keuken op. Dus zet geen pannen op tafel. Je zult minder snel nog een keer opscheppen. Misschien helpt het om het eten wat over is gelijk na het koken in een diepvriesdoosje te scheppen. Bovendien is het belangrijk om je eten goed te kauwen. Eet langzaam en kauw goed. ӬӬ

Kleine verandering 4Ӭ

Verkies de trap boven de roltrap of de lift. Zorg dat je op een vaste dag op de fiets naar je werk gaat. Langzaam wordt het een gewoonte dat je op woensdagochtend de fiets pakt.

ӬӬKleine verandering 5Ӭ

Loop elke avond na het eten een rondje buiten in plaats van dat je op de bank gaat uitbuiken. Laat de afwas even staan en loop een klein rondje. Je voelt je gelijk een stuk fitter. ӬӬ

Kleine verandering 6Ӭ

Verbrand calorieën met huishoudelijke taken. Door de auto te wassen of tuinieren verbrand je al 350 kcal per uur, gras maaien is goed voor 200 kcal per 40 minuten, met ramen wassen verbrand je 120 kcal per uur en met de hond wandelen en spelen 200 kcal per 25 minuten.

Kleine verandering 7

ӬSlaap voldoende. Een slaaptekort verstoort de hormonen die betrokken zijn bij de stofwisseling, met als resultaat dat je overdag vaker zin hebt in eten.ӬӬ

Kleine verandering 8Ӭ

Slecht eten het huis uit. Zorg dat je geen snoep, chips of kroketten in huis hebt. Als ze er niet zijn, grijp je sneller naar een appel of mandarijn. Wees sterk en sla de snoepafdeling in de supermarkt over!ӬӬ

Kleine verandering 9

”¨Alcohol verstrekt je eetlust. Na een glaasje wijn heb je vaak trek in iets lekkers. Bovendien levert het veel calorieën.”¨”¨

Kleine verandering 10Ӭ

Tijdens het afvallen moet je blijven eten. Zorg dus dat je lichaam uit de zogenaamde spaarstand blijft. Op korte termijn zul je wel veel gewicht verliezen door minder te eten, maar als je daarna weer gewoon gaat eten komt het er weer aan. Blijf dus voldoende eten, maar zorg dat het gezond is.

Plaats als eerste een reactie

Geef een reactie