Gezonde ijsjes tijdens dieet

3
1841

IJsjes staan bij velen bekend als een caloriebom. Een dikmaker. Deels is dit waar. Er zijn ijsjes die je beter kunt laten liggen wanneer je op je gewicht wilt letten. Gelukkig zijn er ook calorie vriendelijke ijsjes. Bekijk de calorie vriendelijke ijsjes en geniet op een zomerse dag van verantwoorde verkoeling.

IJsjes in de zomer

IJsjes horen bij de zomer. Op het strand, op het terras en op de boulevard word je voortdurend geconfronteerd met ijsjes. Vooral wanneer je op dieet bent lijkt het alsof je ze overal tegenkomt. Vervelend, maar gun jezelf een keer een roomijsjes. Dit kan geen kwaad. Wanneer je steeds een ijsje moet weigeren kun je kiezen voor ijs met minder suiker en minder calorieën, zodat ook jij verantwoord kunt genieten van ijs tijdens het volgen van een dieet.

IJsjes met weinig calorieën

Er zijn veel verschillende ijsjes verkrijgbaar die weinig calorieën bevatten. Voorbeelden zijn: de racket (40 Kcal), Festini Peer (50 Kcal), Split (65 Kcal) en de Calippo Cola (95 Kcal).

Zelf waterijsjes maken

Wil je in een handomdraai ijsjes maken met weinig calorieën? Maak ze dan zelf. Vul ijslollyvormpjes met bijvoorbeeld Cola light, Fanta light, vruchtensiroop met water of Crystal Clear. Leg de vormpjes in de vriezer en een paar uur later zijn de ijsjes klaar.

Voordelen van ijs

IJs kent nog meer voordelen. Zo bevatten ijsjes met een fruitsmaak veel vitamine C. Deze vitamine verhoogd de weerstand. Daarnaast is het gehalte van anti-oxidanten in chocolade- ijs hoog. Het nadeel is echter weer dat chocolade-ijs veel calorieën bevat. Tevens maakt ijs gelukkig. Verschillende onderzoeken tonen aan dat ijs het ‘pleziercentra’ in de hersenen activeert.

3 REACTIES