Afvallen zonder dieet

De nieuwe diëten vliegen je vaak om de oren. Van Sonja Bakker tot het eiwit dieet van Dr. Frank. Toch blijft de beste manier: het veranderen van je eet- en leefpatroon. Met onderstaande tips kun je een paar kilo’s kwijt raken, zonder het volgen van een dieet.

Beweeg je fit Het wordt vaak genoeg gezegd maar bewegen is gezond. Door elke dag minimaal dertig minuten te bewegen voel je je fitter en krijg je meer energie. Om die paar kilo’s kwijt te raken, zul je meer moeten bewegen en minder moeten eten. Zo verbrand je meer dan je eet.

Ontbijt is broodnodig Het is belangrijk om de dag goed te beginnen met een ontbijt. Hierdoor grijp je een paar uur later minder snel naar zoete of vette snacks.

Ruil voor het goede doel Ruil ijs als toetje eens in voor magere yoghurt. Ruil gewone kaas in voor smeerkaas, drink je koffie eens zwart en bestel eens warme chocolademelk zonder slagroom. Door deze kleine aanpassingen zul je zien hoe snel je de kilo’s kwijt kunt raken.

Gedachteloos eten Besef wat je eet. Door te genieten van je maaltijd en door rustig te eten heb je sneller een verzadigd gevoel. Je hersenen geven pas na een half uur aan dat je vol zit. Als je binnen dat half uur zoveel mogelijk eten naar binnen propt, kom je alleen maar aan en geniet je niet. Luister naar je lichaam en schep niet te veel eten op je bord.

Tip: koop geen grote borden. Door van kleine borden te eten, lijkt het alsof je veel eten op je bord hebt liggen doordat je bord goed gevuld is.

Drink je gezond Tot slot is het goed om veel water te drinken. Water voert afvalstoffen af en lost vitamines en mineralen op. Ook geeft water je een vol gevoel, waardoor je weer minder gaat eten.

Plaats als eerste een reactie

Geef een reactie