Op je werk bewegen om aan je conditie te werken

0
1989

e kan iedere dag iets aan je conditie en eventueel overgewicht doen door activiteiten op je werk te doen die fysieke inspanning vergen. Het is natuurlijk gemakkelijker aan je conditie te werken als je fysiek werk doet in de bouw dan dat je bureauwerk doet. Echter ook in een bureau-omgeving is het wel degelijk mogelijk om fysieke inspanning te verrichten.


Je kan iedere dag iets aan je conditie en eventueel overgewicht doen door activiteiten op je werk te doen die fysieke inspanning vergen. Het is natuurlijk gemakkelijker aan je conditie te werken als je fysiek werk doet in de bouw dan dat je bureauwerk doet. Echter ook in een bureau-omgeving is het wel degelijk mogelijk om fysieke inspanning te verrichten. Enkele tips:

  • Ga met de fiets naar je werk. Als je de mogelijkheid hebt naar je werk of naar plaats waar je het openbaar vervoer gebruikt te fietsen dan is dit al een grote winst. Neem je af en toe ook voor iets harder door te fietsen of een uitgebreidere route te pakken
  • Beweeg op je werk. Loop frequent door het gebouw en haal koffie voor je collega’s. Deze beweging is ook belangrijk om rsi te voorkomen.
  • Gebruik de trap. Laat de lift naast je liggen en pak frequenter de trap. Traplopen is een effectieve manier om calorieen te verbrangen en aan je conditie te werken.
  • Heb je het geluk een fitness ruimte op je werk te hebben. Maak er dan dankbaar gebruik van.