Sportieve activiteiten in de zomer

1
296

De zomer staat weer voor de deur en dat betekent: terrasjes, barbecueën, ijsjes en rosé. Helaas heeft dit geen positieve invloed op ons lichaamsgewicht. Dat houdt niet in dat we niet mogen barbecueën en beter de terrasjes kunnen vermijden. Eet met mate tijdens een barbecue en bestel maar één rosé op het terras in plaats van drie. Combineer dit vervolgens met voldoende beweging en aan het einde van de zomer zijn er geen kilo’s bijgekomen.

De zomer is dé periode om meer te bewegen. Er zijn immers meer mogelijkheden om aan lichaamsbeweging te doen.

Naast fietsen en hardlopen kun je ook een strandwandeling maken. Ben je in het zwembad, ga dan eens baantjes zwemmen of doe oefeningen in het zwembad. Ben je op je werk, maak dan in je pauze een wandeling.

Maar je kunt ook actief zijn op het strand. Zo zijn er verschillende sporten te beoefenen. Denk aan Beach Tennis, Trefbal, Volleybal en strandvoetbal. Wie op het strand beweegt voelt zich energieker en minder futloos.

Het is echter wel belangrijk dat je voldoende drinkt en regelmatig eet. Je lichaam heeft tijdens warme dagen meer vocht nodig. Ook heb je sneller de neiging om veel tussendoortje te eten in de zomer. Denk maar aan een ijsje of patatje op het strand, of chips bij het zwembad.

Door regelmatig en voldoende te eten zul je minder snel trek hebben in ongezonde tussendoortjes.