Fitness oefeningen om je beenspieren te trainen

0
457

Beenspieren trainen. Hieronder vind je een aantal fitness oefeningen om je beenspieren te trainen.

Mooie strakke of gespierde benen. Bij sommige sporten maak je al zoveel gebruik van je benen dat het bijna niet meer nodig is. Maar indien je bezig bent met het trainen van je lichaam dan mag je deze oefeningen zeker niet overslaan.

Dumbbell squads

Houd een halter in iedere hand en sta met je voeten op schouderbreedte plat op de vloer (tenen iets naar buiten gericht). Zak nu langzaam door je knieën en houd je bovenbenen parallel aan de vloer. Houd je buikspieren aangespannen en je onderrug in een neutrale positie. Maak een op en neer beweging. Uiteindelijk kom je terug in je beginpositie. Zorg ervoor dat je je knieën niet op slot zet. Zorg ervoor dat je niet teveel naar voren leunt, je knieën mogen niet voor je tenen uitkomen.

Reverse Lunges

Houd een halter in iedere hand Houd een halter in ieder hand en sta met je voeten plat op de vloer. De stand van je voeten is op schouderbreedte en je tenen wijzen vooruit. Houd je buikspieren aangespannen en je onderrug in een neutrale positie. Handhaaf de rechtopstaande positie en neem langzaam een stap achteruit (eerst je teen en dan je hak op de vloer). Buig beide knieën totdat je dij parallel is aan de vloer. Duw jezelf omhoog en ga terug naar de uitgangspositie. Doe nu hetzelfde met je andere been.

Standing Calfe Raise

Ga op een blok of een trede van een trap staan, waarbij je hakken over de rand hangen en je gewicht op de bal van je voet rust. Balanceer op 1 been en plaats de voet van het andere been op de achterkant van je hiel. Wijs met de voet waarop je lichaam rust naar voren en houd de knie licht gebogen. Druk je hakken omhoog zodat je je gehele lichaam optilt. Pauzeer even en ga langzaam naar de lage uitgangspositie.

Donkey Kick

Start op handen en voeten en houd je rug recht. Adem uit en strek het been achter je. Breng je knie terug naar je borst en herhaal de oefening met het andere been.

Combineer deze oefeningen met een gezonde voeding en voldoende beweging.

Wil je meer spiergroepen trainen?

Bron afbeelding: eatbetteramerica.com