Video: beenspieroefening

In dit dossier ‘fitnessvideo’s’ staan verschillende oefening met de TRX. En ook bij onderstaande oefening maken we weer gebruik van de TRX.

TRX training is een unieke vorm van fitness en geschikt voor iedereen. De nadruk wordt op je eigen lichaamsgewicht gelegd. ӬӬ

Het systeem”¨ De TRX bestaat uit een ophangmechanisme en een elastiek. Dit elastiek wordt in tweeën verdeeld. Aan beide uiteinden zit een handvat. De TRX suspension trainer kan overal aan worden opgehangen. De TRX kan dus zowel thuis als in de sportschool gebruikt worden.

Oefening Plaats één voet ik de ‘foot straps’ van de TRX. Neem vervolgens een rechte houding aan, steunend op één been. Buig door je voorste been, zodanig dat het onderbeen een hoek van 90 graden met de grond maakt. Het achterste been, welke zich in de ‘foot straps’ bevindt, gaat dan naar beneden tot de knie (bijna) de grond raakt. Duw je terug op tot uitgangspositie.

Je kan dalen in moeilijkheidsgraad door de kniebuiging te verkleinen. Wil je het moeilijker maken dan kan je bijvoorbeeld explosief (kleine sprong) opduwen.

Bekijk hier de video:

Lees 1 reactie

Één reactie

  • Arben

    Als je buik dikker is en de rest geowon slank, kan dat te maken hebben met de aanleg van je lichaam. Ben je boven de 40 en een vrouw, dan kan het ook erger worden. Dat heeft te maken met hormoonveranderingen. Hoe boos je ook wordt, het helpt helaas niet. Gezond blijven eten, genoeg slapen, elke dag bewegen en goed voor jezelf zorgen helpen om je figuur zo goed mogelijk te houden (en je goed te voelen).

Geef een reactie