Calorieen en afvallen

1
1703

Als je wilt afvallen moet je twee dingen in de gaten houden: je calorie-inname en je calorieverbranding.

Als je wilt afvallen moet je twee dingen in de gaten houden: je calorie-inname en je calorieverbranding.

Het is natuurlijk logisch dat je meer calorieën moet verbranden dan dat je inneemt. Je kunt ervoor kiezen om minder calorieen binnen te krijgen door minder te eten en/of kritisch te kijken naar de producten die je eet. Het is echter wel belangrijk te constateren dat je gezond moet afvallen, dus uithongeren is zeker niet de oplossing. Frequent eten is ook essentieel om je stofwisseling op gang te houden wat de verbranding weer stimuleert. Lees hierover ons artikel over het belang van een goed eetpatroon.

Voor een gemiddelde man ligt de calorie-inname ongeveer op 2200 kcal, bij een gemiddelde vrouw ligt dit lager, namelijk op 2000 kcal. Als je wilt afvallen haal dan eens 250 kcal van je dagelijkse voeding af en sport meer zodat je 250 kcal meer verbrandt. Op deze manier ‘bespaar’ je 3500 kcal wat gelijk is aan ongeveer een pond per week afvallen.

Hier vind je informatie over welke sporten tot meer verbranding leiden. We kunnen niet genoeg benadrukken dat gezonde voeding essentieel is om tot goede resultaten te komen.

1 REACTIE