Gezonde voeding voor kinderen

0
1274

Het is belangrijk kinderen volkorenbrood te laten eten in plaats van voorverpakte koeken. In volkorenbrood zitten meer vezels en het bevat eiwitten, koolhydraten, Vitamine B en jodium. Met name jodium is belangrijk aangezien dit niet in veel voedingsmiddelen zit. Het is belangrijk om bij een belegde boterham afwisseling te hebben in beleg. Geef je kind niet te vaak kaas (bevat verzadigd vet), maar kies eerder voor kip of rookvlees. Smeerleverworst of pate zijn erg vet, maar leveren ook veel ijzer en vitamines. Daarom zijn ze nu en dan een goede afwisseling.

Hagelslag bestaat uit suiker en chocolade, waardoor het erg veel calorieen bevat. Het is beter om jam op het brood van je kind te smeren. Ons advies is om ‘smeersel’ niet te dik op de boterham te smeren.

Het is belangrijk kinderen volkorenbrood te laten eten in plaats van voorverpakte koeken. In volkorenbrood zitten meer vezels en het bevat eiwitten, koolhydraten, Vitamine B en jodium. Met name jodium is belangrijk aangezien dit niet in veel voedingsmiddelen zit.

Het is belangrijk om bij een belegde boterham afwisseling te hebben in beleg. Geef je kind niet te vaak kaas (bevat verzadigd vet), maar kies eerder voor kip of rookvlees. Smeerleverworst of pate zijn erg vet, maar leveren ook veel ijzer en vitamines. Daarom zijn ze nu en dan een goede afwisseling.

Hagelslag bestaat uit suiker en chocolade, waardoor het erg veel calorieen bevat. Het is beter om jam op het brood van je kind te smeren. Ons advies is om ‘smeersel’ niet te dik op de boterham te smeren.