Vijf tips voor een platte buik

6
2072

Het is bekend dat de buik voor mannen en vrouwen een bron van onzekerheid is. Op Healthylives vind je verschillende artikelen omtrent buikspieroefeningen. Maar hoeveel buikspieroefeningen je ook doet het vet op je buik zal niet verdwijnen.  Met buikspieroefeningen maak je alleen je spieren sterker. Voor een platte buik moet je gewicht verliezen.

Een platte buik creëer je door caloriearme voeding en veel te bewegen. Toch is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Met vijf praktische tips helpen wij je op weg.

Stress en buikvet
Het stresshormoon cortisol heeft invloed op de hoeveelheid buikvet. In je buik bevinden zich enzymen die invloed hebben op de omzetting van cortisol naar cortison. Het lichaam maakt cortisol aan om energie te geven. Stress zorgt ervoor dat het lichaam meer cortisol aanmaakt. Uiteindelijk kan een te veel aan cortisol zorgen voor een opslag van vet op de buik. De eerste tip is daarom ook: vermijd stress en probeer per nacht voldoende te slapen.

De volgende tip is: Eet caloriearm. Probeer vijf keer per dag te eten: ontbijt, lunch, avondmaaltijd en twee tussendoortjes. Het is goed te realiseren dat een gemiddeld mens teveel eet. We kunnen gemiddeld met 70% van de voeding die we consumeren gezond leven. Sterker nog, door minder te eten houd je meer energie over.

Tip 3: Bewegen is goed om af te vallen. Als je jaren niet aan sport hebt gedaan, ga dan niet direct voor de 100%. Bouw het op en geniet ervan. Op deze manier blijf je sporten als positief ervaren en aangezien je voor een lange termijn gezond gewicht gaat is dit essentieel. Alle kleine beetjes helpen. Pak vaker de trap en de fiets. Zorg ook dat je per dag voldoende water drinkt.

Tip 4: Train je buikspieren. Zoals hier boven gezegd zorgen buikspieroefeningen er niet voor dat het vet op je buik verdwijnt, maar je spieren worden wel sterker. Door af te vallen en je buikspieren te trainen worden je buikspieren zichtbaar.

Tip 5: Blijf volhouden. Aan een platte buik moet je blijven werken. De kans dat je het vet op je buik terug krijgt is anders groot. Eet gevarieerd en gezond en blijf daarnaast voldoende bewegen. Wanneer je je levensstijl verandert kun je het een stuk makkelijker en langer volhouden.

6 REACTIES

    • Waars hijnlijk @natascha heb je last van “skinny fat” zoek maar eens op internet, je komt veel tegen? Wat vooral aan te raden is, is gezondere voedings,iddelen eten met meer gezonde vetten als in pandakaas, eieren, noten, avocado, kipfilet enz in kleinere porties verdeeld over de dag. Het is ook van brlang voldiende te drinken, met name water, thee en max 2 kopjes koffie zonder suiker liefst. Daarnaast is een keer cadiotraining als fietsen, zwemmen, skeeleren, hardlopen enz. Sterk aan te raden. En ook krachttraining. Met andere woorden een wat gezondere levensstijl. Misschien advies vragen bij een sportschool met voedingsassistentie erbij?

      Hopelijk kun je hier wat mee, gr xxx