Ei bestrijdt tijdelijke dip op werk

0
637

Veel werknemers hebben er last van: de middagdip. Na een productieve ochtend en een lekkere lunch, raakt je energie rond een uur of vier op. Je voelt je moe en futloos. Loop op dat moment niet meer naar het koffieapparaat, maar kook een eitje voor jezelf. Onderzoekers van de Cambridge University ontdekten dat de eiwitten uit eieren helpen tegen een vermoeidheidsdip, meldt Daily Mail.

Veel werknemers hebben er last van: de middagdip. Na een productieve ochtend en een lekkere lunch, raakt je energie rond een uur of vier op. Je voelt je moe en futloos. Loop op dat moment niet meer naar het koffieapparaat, maar kook een eitje voor jezelf. Onderzoekers van de Cambridge University ontdekten dat de eiwitten uit eieren helpen tegen een vermoeidheidsdip, meldt Daily Mail.

Volgens de onderzoekers houden eiwitten ons tijdens een werkdag wakker en alert. Bovendien zorgt het eiwit uit een ei ervoor dat je lichaam meer calorieën verbrandt.

Eieren zijn veel effectiever dan koolhydraten uit chocolade, koekjes en snoepjes, die we vaak tijdens het werk eten voor een snelle energieboost, zeggen de wetenschappers.

Het Cambridge team keek naar hoe voedingsstoffen invloed hebben op de hersencellen die ons wakker houden. Een mengsel vergelijkhaar met het eiwitgehalte uit eieren bleek de cellen te activeren. Hierdoor komt er orexine vrij.

Suiker blokkeert juist de productie van orexine.

Wil je meer tips lezen om die tijdelijk dip op je werk tegen te gaan?

Bekijk dan het artikel ‘Bestrijd die tijdelijk dip‘.

Lees ook:

Meer energie nodig? Lees de 3 tips

Zo breng je structuur aan in je leven

Omgaan met een slechte baas