Zorg voor meer rust

rust

Heb je soms last van spanningen en zou je graag wat meer rust in het leven willen? Door jezelf een aantal kleine gewoonte aan te wennen, kan je stress voorkomen. Bescherm jezelf tegen overspannenheid en een burn-out.

Beweging

Begin door elke dag voldoende te bewegen. Vaak uit spanning zich lichamelijk. Door voor voldoende lichamelijke beweging te zorgen kan je spanning verminderen. Je lichaam laat de opgebouwde spanning los en dat geeft je een rustiger gevoel. Ga bijvoorbeeld een stukje (hard)lopen, zwemmen of fietsen. Je hoeft niet per se heel intensief te sporten, maar zorg voor een milde dagelijkse beweging.

Plannen

Zorg dat je je dag plant. Door de dingen die je moet doen in te plannen, creëer je rust in je hoofd. Geef je dag structuur en neem hierdoor afstand van je werkzaamheden. Schrijf ’s avonds op wat je de volgende dag wilt doen en bereiken. Dit geeft je rust en zorgt ervoor dat je gedurende de dag een stuk productiever bent.

Rust

Neem aan het einde van elke dag even de tijd om tot rust te komen. Ga even lekker ongestoord op de bank zitten. Sluit je ogen, focus op je ademhaling en maak je hoofd leeg. Doe dit enkele minuten en je merkt dat je gaat ontspannen. Je laat alle spanning van de dag even weglopen. Hierdoor ga je je meer ontspannen voelen en zorg je voor een betere nachtrust.

Dit zijn enkele kleine gewoontjes die stress en spanning kunnen verminderen of zelfs laten verdwijnen. Hierdoor ga je je rustiger voelen en kan je beter met alle dagelijkse bezigheden en problemen omgaan

Plaats als eerste een reactie

Geef een reactie